Monday, October 27, 2014

A fall layout

Hi everyone,
Salut tout le monde,

Apparently I now live in the south and the past weeks my Instagram and Facebook accounts have been flooded with beautiful fall pictures from my friends in Canada and then from my friends in Connecticut. So I felt the urge of making a fall layout. :) I had to go back to last years photos. I knew I had some beautiful photos and from that came together a page about how I miss fall, a season that I don't really appreciate before last year… :)
Apparemment, j'habite dans le sud maintenant. Je ne m'y suis pas encore faite. Et les semaines passées, mes comptes Instagram et Facebook ont été inondés de superbes photos d'automne par mes amis du nord… Et j'ai soudain eu l'envie de faire une page automnale moi aussi, même si ici, c'était encore l'été. Je suis donc allée chercher des photos de notre automne de l'année passée. Il faut ce qui faut. :)



I used many embellishments…
J'ai utilisé beaucoup d'embellissements.


I made a watercolor background with some fall but happy colors.
J'ai fait un fond en aquarelle avec des couleurs automnales, mais joyeuses.


I created this little tag with some double sided tape and glitter.
J'ai créé ce tag avec du ruban double-face et des brillants.


More shine. You know I love it!! :)
Encore des brillants. Vous l'savez que j'aime ça!! :)


And there you have it! :)

Those of you who follow me on Instagram know that last week I was doing the week in the life project. I took photos and lots of notes. I'll have to let it sit for a little while though before I put the album together though because I have other fun stuff on my plate at the moment. But I'm good about it. This will gig me a little more time to think about how I want to present all these stories.

Are you doing "week in the life" with Ali this week?

Et voilà! :)

Ceux qui me suivent sur Instagram savent que la semaine passée, j'étais en train de faire "une semaine dans ma vie" (projet de Ali Edwards). J'ai pris beaucoup de photos, et encore plus de notes!! Mais avant de tout mettre dans un album, je vais devoir attendre un peu puisque cette semaine je suis pas mal occupée. C'est correct. Ca va juste me donner un peu plus de temps pour penser à comment je veux conserver toutes ces histoires. Il y en a beaucoup!!! 

Et vous, vous faites le "week in the life" cette semaine?

Marie-Pierre

3 comments:

Nounette said...

Ta page est superbe!!! Tu me donnes envie d'essayer l'aquarelle...

Marie-Pierre Capistran said...

Merci merci Nounette et vas-y, fonce!!!! Moi j'adore l'aquarelle. C,est pas juste beau, c'est facile à faire et c'est le fun aussi! :)

Karen Day said...

I love your gorgeous watercolour background, Marie!